E_2007_05

Oktatás

A feladatban a 2004/2005-ös tanévben nappali oktatásban részesülő tanulók adataival kell dolgoznia. Az adatok területi egységenként tartalmazzák az oktatási helyszíneken, tehát az óvodában, általános iskolában, szakiskolában stb. tanulók számát. A feladat megoldásához szükséges adatokat a tabulátorral tagolt tanulok.txt állományban találja. Töltse be a táblázatkezelőjébe az adatokat, majd munkáját oktatas néven a táblázatkezelő alapértelmezett formátumában mentse! A megoldás során vegye figyelembe a következőket:
• Amennyiben lehetséges, a megoldás során képletet, függvényt használjon. Ha szükséges, segédszámításokat is alkalmazhat.
• A részfeladatok között van olyan, amely egy korábbi kérdés eredményét használja fel. Ha egy részfeladatot nem sikerül megoldani, hagyja meg a félig jó megoldást, vagy számot adó kifejezés helyett írjon be „10000”- et.
1. Állapítsa meg függvény segítségével a 23. sor megfelelő oszlopaiba, hogy hány tanuló tanul az egyes oktatási helyszíneken.
2. Rendezze a táblázat adatait a régiókód szerint növekvő sorrendben!
3. Határozza meg függvény segítségével az I oszlopba az egyes megyékben tanuló középiskolás tanulók (szakiskola, szakközépiskola, gimnázium) számát!
4. A J oszlop megfelelő soraiba számítsa ki a gimnáziumban tanulók arányát a középiskolásokhoz viszonyítva!
5. Készítsen segédtáblázatot az A30-as cellától kezdődően, amely a régiók nevét és kódját tartalmazza az alábbiak szerint! Az C30:G30 cellákba jelenítse meg a C1:G1 cellákban lévő neveket!
Régiók
Régiókód
Közép-Magyarország1
1
Közép-Dunántúl
2
Nyugat-Dunántúl
3
Dél-Dunántúl
4
Észak-Magyarország
5
Észak-Alföld
6
Dél-Alföld
7
   

6. Számítsa ki az C31:G37-es cellákba hibamentesen másolható függvény segítségével az egyes régiókban tanulók számát az adott intézménytípusokra!
7. Határozza meg függvény segítségével a C27 és D27-es cellába, hogy melyik régióban van a legkevesebb tanuló és mennyi!
8. A táblázatot formázza a mintának megfelelően! A számokra állítson be ezres tagolást! A megyék nevei legyenek félkövérek, az oszlopcímek félkövér és dőlt stílusúak, illetve sortöréssel tagoltak!
9. Készítsen célszerű diagramot, amely az általános iskolások számarányát mutatja régiónkénti százalékos bontásban! A diagram címe legyen „Általános iskolások eloszlása régiónként”. A diagramhoz ne tartozzon jelmagyarázat, de a régiók neve és a százalékos értékek szerepeljenek az adatsorok mellett! 15